Wat biedt KVM je?

Trainen met plezierUiteraard willen we net als iedere andere kunstschaatsvereniging je een kans bieden om op een plezierige manier te leren kunstschaatsen. Dit begint bij het zogenaamde basisschaatsen. Je leert tijdens de trainingen allerlei vaardigheden, en via diploma's en testen kan je je schaatsvaardigheid steeds verder ontwikkelen.

Een aantal van onze leden wil helemaal naar de top ! We hebben de juiste trainers en aanpak om deze leden hierin te begeleiden. Echter, wij vinden dat een goede kunstschaatsvereniging zoveel meer moet zijn dan alleen maar de focus op de beste. Wij geloven in de individuele wens, behoefte en ontwikkeling van het lid: niet elk lid wil en kan hetzelfde. Wat we allemaal gemeen hebben is dat we van kunstschaatsen houden en dit willen beoefenen, of je nu jong of oud bent, recreatief of competitief wil schaatsen, diploma's wilt halen of juist interesse hebt in show schaatsen.

Door het individuele lid centraal te stellen zijn we een unieke vereniging. Hoewel we dit niet zonder slag of stoot hebben bereikt en er altijd nog verbeterpunten zullen zijn, zijn we best trots dat we echt elk individueel lid een goede mix van plezier en prestatie kunnen bieden die aansluit bij zijn of haar wensen. Geregeld zullen we je ook vragen wat je wensen zijn.

Ons les-systeem* is ook anders dan bij andere kunstschaats verenigingen. De individuele benadering zorgt er voor dat we werken met kleine groepjes, een leerlingvolgsysteem, en naast on-ice training ook off-ice training (droogtraining) aanbieden. De droogtraining verschilt van inhoud. Soms wordt het gebruikt om techniek uit te leggen, lenigheid en sierlijkheid te trainen, maar ook om een shownummer voor te bereiden. Het effect van de droogtrainingen is dat de leden op het ijs veel effectiever zullen zijn. Niet onbelangrijk, we bieden de droogtraining kosteloos aan. Zo krijg je meer waar voor je geld !

Zoals je ziet nemen we kwaliteit erg serieus. Stel dat we je heel goed leerde kunstschaatsen maar het is niet gezellig? Iedereen snapt dat je er dan mee zou stoppen. Daarom nemen we ook plezier heel erg serieus ! Dit zit niet alleen verweven in onze lessen en lesmethodiek, we hebben juist veel activiteiten die we samen met onze leden, op basis van hun wensen en behoefte samenstellen: van vriendjes-/vriendinnetjesdag tot improvisatie wedstrijd, en van showteam tot ons spetterende ijsshow waar alle leden aan deel kunnen nemen.

* Het les-systeem is onderdeel van ons kwaliteits programma 'met sprongen vooruit'. Dit programma is bedoeld om de schaatsontwikkeling van al onze leden te versnellen en om als club een kwalitatief hoger nivo te bereiken. Onderdeel hiervan zijn o.a. kleinere groepen, een leerlingvolgsysteem, off-ice trainingen en voorzien in coaching en opleiding van onze trainers. Focus is de individuele voortgang van het lid (niet herhalen wat een individu al weet). Gedurende het seizoen zullen we meerdere malen een sessie organiseren waar we het kwaliteits programma zullen toelichten.