Clubkleding.

De laatste jaren heeft KVM on Ice zich ontwikkeld tot een gezonde, maar vooral gezellige vereniging waar goede resultaten worden behaald met diplomaschaatsen en wedstrijden. Om het saamhorigheidsgevoel van de KVM-schaatsers ook tijdens trainingen en wedstrijden uit te dragen is er een mooie en functionele powercardigan ontwikkeld waarop het logo van KVM on Ice niet mocht ontbreken.

image004image009image011

Aangezien KVM het kunstschaatsen voor jong en oud toegankelijk wilt maken, hebben we een jeugdmodel en een jongeren/volwassenenmodel.

Beide modellen cardigans zijn in de kleur wit en netjes afgewerkt met een zachte stof. Bovendien bieden de vestjes de mogelijkheid om je muziekoordopjes door te voeren naar een speciaal opbergvakje voor je telefoon (zie afbeeldingen). Vrij trainen op publieksijs kan dus voortaan veilig met je eigen muziek!

Naast dat het vest heel lekker zit en zich aanpast aan jouw lichaam, is het ook gewoon heel cool om een vestje met het logo van de schaatsvereniging te dragen tijdens publieksschaatsen, schooldagen, trainingen en wedstrijden!

slider 004
Het jongeren/ volwassenmodel kost €67,-. Het jeugdmodel kost €30,-. Wil jij ook zo’n multifunctioneel vest? Mail dan je naam en maat naar info@kvmonice.nl

Schaatskleding

Draag geen wijde broeken en geen lange jassen, maar draag vooral makkelijk zittende kleding waar je goed in kunt bewegen. Bij voorkeur een strakke stretchbroek, bij een broek met wijde pijpen kun je namelijk met je ijzers erin blijven hangen of haken en daardoor blessures oplopen. Je kunt uiteraard ook een schaatspakje dragen. Zorg dan wel voor een warme maillot en een trui/vestje. Lange haren kun je het beste in een paardenstaart midden achter op je hoofd dragen, als je namelijk op je achterhoofd valt, remt dit je val. Handschoenen zijn verplicht! Deze zijn ter bescherming van je handen bij het vallen en tegen de kou.

Schaatsen nodig?

Goeie stevige schaatsen is van groot belang voor de ondersteuning van de enkels en bevordert het schaatsniveau. Heb je zelf geen schaatsen en wil je deze kopen? KVM heeft een aantal tweedehandse schaatsen beschikbaar die gekocht kunnen worden, de prijs hiervoor ligt vanaf 35 euro. Wil je hier meer over weten, stuur dan een mail naar het info@kvmonice.nl. Wil je nieuwe schaatsen kopen ? Op de ijsbaan in Utrecht is de schaatssportwinkel Collard-Schaatssport gevestigd. Wij hebben een speciale afspraak met Collard-Schaatssport, zij geven 10% korting voor de leden van KVM.

Verzorging schaatsen

Maak je schaatsen direct na de training goed droog. Laat geen beschermers om je ijzers zitten, dit kan roest geven op je ijzers en daardoor bot worden. Loop met je schaatsen niet op steen of vuil ondergrond, ook dit maakt je schaatsen bot. Je kunt je schaatsen laten slijpen op de ijsbaan in Utrecht.

Schaatsen aanbieden

Heb je oude schaatsen over? KVM neemt je schaatsen graag over voor een goede prijs. Wil je je schaatsen aanbieden, stuur dan een mail naar info@kvmonice.nl.