Hieronder vind je het rooster voor de ijstrainingen. Het seizoen begint op woensdag 27 september. Ook al is een groep vol, inschrijven voor een training kan. Die inschrijving komt dan op een wachtlijst terecht. Hier vind je meer informatie over proeflessen.

Woensdag

17.40 – 19.10 uur

Recreanten met diploma F vanaf 12 jaar en wedstrijdrijders vanaf 12 jaar

Vrijdag

Recreanten en wedstrijdrijders t/m 11 jaar.

Recreanten en wedstrijdrijders van 12 jaar en ouder.

Zaterdag

Recreanten van 12 jaar en ouder. Geen wedstrijdrijders.

Recreanten t/m 11 jaar.

Zondag

Startende schaatsers vanaf 12 jaar

Het is helaas niet mogelijk om lessen te ruilen of in te halen.

Om de trainingen voor iedereen veilig en leuk te houden zijn er een paar regels op en rond het ijs.

Tijdens de training is het voor toeschouwers niet toegestaan om langs de boarding te blijven staan. Blijven kijken kan op de tribune. Ook is het niet toegestaan om tijdens de training vragen te stellen aan de trainers. Als u vragen heeft, loop dan na de les even bij de trainer/trainster langs.

• Uitkijken.

We kijken zoveel mogelijk voor elkaar uit op het ijs. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt in bijvoorbeeld leeftijd en niveau. Dit betekent dus dat iedereen voor elkaar moet uitkijken.

• Küren.

Leden die hun kür op de muziek rijden hebben áltijd voorrang. Als een lid het groene fluoriserende vestje aan heeft, betekent dit dat hij/zij de kür op muziek rijdt, en dat je daarvoor dus moet uitkijken.

• Deur van de boarding.

Als je het ijs op/af gaat, doe dan altijd het deurtje achter je dicht als er niemand anders meer aankomt. Dit is in verband met de veiligheid. Als er toevallig iemand op het ijs bij het deurtje valt en deze staat open, dan kan het lid op de rand vallen en dit heeft nare gevolgen.

• Stilstaan, vallen.

Als je stilstaat, omdat je bijvoorbeeld aan het uitrusten bent, doe dit dan aan de boarding zodat je anderen niet in de weg staat. Als je bent gevallen, sta dan (indien mogelijk) zo snel mogelijk weer op.