Onze trainsters en assistent trainers zijn KNSB gediplomeerd en hebben vaak zelf op hoog niveau geschaatst (nationaal, bij sterren dansen op het ijs, of het ijs-theater). Het allerbelangrijkste is hun passie voor het kunstschaatsen: ze vinden het ontzettend leuk om hun kunstschaats kennis over te dragen. De trainers geven leiding aan de assistent trainers, en de assistent trainers in opleiding.

KVM investeert in de kwaliteit van al haar trainers. Zo worden ze gedurende het seizoen gecoached in hun ontwikkeling.

De kunst van het overbrengen van lesstof

Plezier en prestatie gaan hand in hand. We willen dat onze leden snel en goed leren maar wel met plezier. Door veel variatie in de lessen houden we het spannend en leuk.

Het voordeel van een leerlingvolgsysteem

We hebben een leerlingvolgsysteem ingevoerd. Hiermee kunnen we leden beter helpen in hun ontwikkeling en de lessen uitdagend houden door ze te leren wat ze nog niet weten in plaats van herhalen wat ze al wel weten.

Niet slechts de 'on ice' uren

Kunstschaatsen is een lastige sport. Op het ijs komt uiteindelijk alles samen: lenigheid, sierlijkheid en techniek. Off ice training (droogtraining) helpt heel veel om het kunstschaatsen onder de knie te krijgen. Wij bieden dit aan aan onze leden zonder extra kosten.